Välkommen på författarträff med Kristina Ohlsson den 5 juli

Kristina Ohlsson är en av Sveriges mest framgångsrika författare. Hennes deckare och barnböcker har sålts i över 4,8 miljoner ex och har översatts till fler än 30 språk. Tidigare arbetade Kristina Ohlsson bl.a. som analytiker på Säkerhetspolisen och terroristexpert på OSCE i Wien, men är sedan 2012 författare på heltid.

Hösten 2020 gav hon ut Stormvakt som utspelar sig på och kring Hovenäset. Stormvakt är den första delen i den nya Strindbergserien och blev snabbt en stor framgång. Boken har lovordats av både kritiker och läsare och nominerades till Årets bästa svenska kriminalroman av Svenska Deckarakademin. Nästa del i Strindbergserien heter Isbrytare och kommer ut i november i år.

Är du nyfiken på Kristina Ohlssons författarskap och varför hon valt just Hovenäset som miljö för sin nya deckarserie? Vill du veta vilket hus på Kärleksvägen hon skriver om? Och varför huvudpersonen heter just August Strindberg?

Den 5 juli kl. 17-18 arrangerar Kapellföreningen en författarträff med Kristina Ohlsson. Evenemanget genomförs i Hovenäset Kapell och antalet deltagare är begränsat p.g.a. de gällande corona-restriktionerna.

Anmälan görs per mail till Maria Hamrefors på maria.hamrefors@gmail.com eller sms till 070-601 92 05.

Deltagaravgiften är 30 kr och betalas med Swish till 123 009 78 57. Ange Stormvakt och ditt namn.

Efter evenemanget kan Du som ännu inte skaffat Stormvakt köpa boken i pocketformat* på Kapellplanen och få den signerad av författaren.

Priset för boken är 70 kr och betalas på plats.

Hjärtligt välkommen!

Hovenäsets Kapellförening

*) Pocketboken har ännu inte släppts i handeln, så det blir världspremiär hos oss i Hovenäset 🙂